ARDA Oltenia – Asociația regională pentru dezvoltare antreprenorială
Asociația Regională pentru Dezvoltare Antreprenorială Oltenia (ARDA Oltenia) este o organizație neguvernamentală înființată în anul 2014 care îndeplinește rolul de partener în cadrul proiectului România durabilă – Dezvoltarea cadrului strategic și instituțional pentru Implementarea Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Durabilă a României, cod SIPOCA 613/mySMIS 127545, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA).
Conform statutului său, printre obiectivele și acțiunile asumate de ARDA Oltenia se numără:
- informarea, pregătirea, mobilizarea și implicarea actorilor din mediul economic în vederea stimulării spiritului antreprenorial, spiritului de voluntariat și celui asociativ la nivelul comunităților locale prin dezvoltarea unor proiecte și sprijinirea inițiativei private;
- dezvoltarea de programe care să pună în valoare potențialul antreprenorial, precum și respectarea, protejarea și dezvoltarea mediului de afaceri, urmărind strategiile naționale, sectoriale și prioritățile promovate de Uniunea Europeana în domeniul dezvoltării antreprenoriale;
- dezvoltarea capitalului social și promovarea parteneriatului public–privat, a integrării europene și politicilor de bună vecinătate cu țările din afara Uniunii Europene;
- participarea la implementarea Planurilor de Dezvoltare Locală, și la dezvoltarea economiei și a comunităților prin următoarele acțiuni: promovarea cooperării pentru rezolvarea problemelor comune, elaborarea și implementarea proiectelor, accesarea fondurilor europene, identificarea nevoilor locale, întărirea capacității de implementare a strategiilor locale de dezvoltare în vederea conservării patrimoniului cultural, inclusiv a celui rural, îmbunătățirea abilităților organizatorice ale comunităților locale.
- colaborarea cu alte organizații neguvernamentale de profil, cu instituțiile publice sau private din România și din alte țări, precum și cu organisme și organizații internaționale;
- organizarea și desfășurarea unor activități publicitare și editoriale, precum și realizarea unor studii, analize statistice pe bază de chestionar, cercetări sociologice și de marketing.